Google a fost motorul implicit de căutare al browserului Firefox timp de 10 ani.
Mutarea este menită să stimuleze vânzările și traficul generat de motorul de căutare al Yahoo, care contribuie cu circa 40% la vânzările totale ale gigantului american (fără veniturile redirecționate către site-urile partenere).
În urma parteneriatului cu Yahoo, Google, Bing și alte motoare de căutare pe internet vor fi prezentate drept opțiuni alternative pentru utilizatorii care doresc să își configureze browserul Firefox, potrivit unui anunț postat pe blogul Mozilla.
„Este o victorie bună pentru Yahoo, dar nu cred că motorul de căutare va câștiga o cotă de piață semnificativă. Chiar și așa, având în vedere că în prezent Yahoo are o cotă mică pe piața de motoare de căutare, un avans de unul sau două procente poate avea un impact pozitiv crescut pe segmentul de venituri”, a spus Danny Sullivan, editor fondator al Marketing Land & Search Engine Land.
Acțiunile Yahoo au crescut cu 1,1% în extinderea tranzacțiilor de miercuri ca urmare a anunțului privind acordul cu Firefox.
Cota motorului de căutare Yahoo pe piața de publicitate online este estimată să scadă la 5,6% anul acesta, de la 6,1% anul trecut, potrivit unui raport al EMarketer. Spre comparație, Google are o cotă de piață de peste 70%.
Firefox este al treilea browser de internet din lume în funcție de utilizatori, cu o cotă de piață de 14%, în urma Google Chrome (21%) și a Internet Explorer (58%).